For at fremme beboerdemokratiet, det sociale miljø og sammenhængskraften blandt boligforeningens beboere udbydes en pulje til støtte af sociale arrangementer på tværs af boligforeningens afdelinger.
Formålet med puljen er at give boligforeningens beboere mulighed for at skabe fælles arrangementer, der appellerer til en bred beboergruppe, og hvor beboere fra alle afdelinger har mulighed for at deltage. Arrangementerne er tænkt som et supplement og ikke en erstatning for de arrangementer, der allerede afholdes for én eller få afdelinger. Der er samlet set afsat 25.000 kr. per år til at yde støtte til forskellige arrangementer.
Alle beboere i boligforeningen, børn som voksne, kan søge om støtte til en aktivitet eller et arrangement. Det kan være en gruppe af beboere (gerne fra flere afdelinger), der ønsker at arrangere noget sammen, men det kan også være enkelte beboere.
Når der ansøges om støtte til en aktivitet eller et arrangement, skal det være tydeligt, hvad pengene skal bruges til. Det kan f.eks. være
Der kan løbende søges om støtte, og ansøgninger behandles af et udvalg under hovedbestyrelsen. Der opfordres til, at ansøgninger sendes i god tid inden arrangementet. Der kan som udgangspunkt forventes svar inden for en måned.
For at komme i betragtning til puljen, skal du udfylde et ansøgningsskema på en af følgende måder: